اسم التدريسي البحوث
م.باقر علي بلجات
  1. Risk Management Practices in the Insurance Industry by Considering Supply Chain Management
  2. دور الجامعات العراقية في إعداد قيادات أخلاقية لمواجهة الأزمات: دراسة تحليلية لآراء عينة من رؤساء الأقسام العلمية في جامعة القادسية
  3. Employ Strategic Clarity Mechanisms To Improve The Activities Of Green Human Resources
  4. TESTING RELATIONSHIP BETWEEN FUNCTIONAL MEDITATION AND THE BEHAVIOR OF GREEN WORKERS: AN EXPLORATORY STUDY OF THE OPINIONS OF A SAMPLE OF AFFILIATES IN THE IRAQ MINISTRY OF FINANCE
  5. دور ممارسات الموارد البشرية الدولية في معالجة مشكلة الاغتراب الوظيفي دراسة تطبيقية في جامعة القادسية
  6. Measuring the synergy between emotional exhaustion and the behavior political of managers
  7. THE RELATIONSHIP BETWEEN THE COMPETITIVE STRATEGIES AND PERFORMANCE OF FINANCIAL COMPANIES LISTED IN THE IRAQI MARKET FOR SECURITIES
م.ثائر حسن كاظم
  1. Knowledge management and its Impact on Improving Employees Performance An exploratory study in the company of Zain Iraq for Communications
  2. The Relationship between Entrepreneurial Orientation and Business Performance: Exploring the Moderating Role of Supply Chain Management in SME Sector of Iraq
  3. The Relationship between Management Information Systems and Decision Support Systems and its Impact on Decision-Making: An Analytical Study in the UR General Company in Thi-Qar Province
م. رونق كاظم حسين ُشبَّر
  1. The Role of Organizational Integrity In Achieving Organizational Excellence: An Analytical Study Of The Opinions Of A Sample Workers
  2. Enlightened Marketing as an Approach to Building Brand Equity: An Analytical Cognitive Perspective
  3. SPOTLIGHT ON THE MARKETING MINDSET: LITERARY REVIEW
  4. Interpretation organizational decline in terms of the environmental texture
  5. دور القيمة المدركة، جودة الخدمة، السعر والصورة الذهنية في تعزيز ولاء الزبون
  6. Trust Building and Commitment enhancement through Dynamically the use of integrated marketing Communication ((Exploratory study of the opinion of a sample of subscribers, Zain Telecommunications company))\
  7. SUSTAINABLE MARKETING ANALYSIS IN INDUSTRIAL CORPORATE: A CASE STUDY AT THE GENERAL COMPANY FOR IRAQI CEMENT
  8. BALANCING CUSTOMER AND COMPETITOR IN MARKETING ORIENTATION: A CASE STUDY AT GENERAL COMPANY FOR IRAQI AIRWAYS
  9. قياس وتقويم جودة الإجراءات و الممارسات الخاصة بالدراسات العليا
  10. توظيف القدرات المميزة لتعزيز التسويق الريادي دراسة تحليلية لآراء مدراء مصرف الرافدين
أ.م.د عبد الله كاظم حسن
  1. اختبار نموذج Fama-Frenchالنموذج المعدل
  2. توظيف مؤشرات راس المال العامل في الحد من الهشاشة المالية
  3. أثر تنويع المحفظة الاستثمارية في تخفيض المخاطرة الاستثمارية بحث تطبيقي في سوق العراق للأوراق المالية
  4. المرونة المالية وأثر معدل النمو المستدام في تعزيزها
  5. تأثير إدارة الوقت في أداء المصارف التجارية دراسة تحليلية لأراء عينة من المديرين في المصارف الحكومية في محافظة القادسية